8 نوع از انواع گرادیانت

1- گرادیانت خطی

Linear

قبل از تسلط بر گرادیانت، مهم است که نوع گرادیانت مختلف را یاد بگیریم، ابتدا گرادیانت خطی، این گرادیانت با ایجاد یک دسته از رنگ هایی که در یک خط مستقیم پیشرفت می کنند از یک رنگ شروع و به رنگ های دیگر میرسد و یک طیف از رنگ های انتخاب شده را درست میکند.

انواع گرادیانت

2- شعاعی

Radial

شبیه یک گرادیانت خطی با دو نقطه رنگ است، گرادیانت شعاعی از یک نقطه مرکزی عبور می کند. به طور معمول در حالت های بیضی شکل استفاده می شود می توانید اندازه گرادیانت را با تغییر شعاع تغییر بدهید.

3- زاویه ایی

Angular

شبیه گرادیانت شعاعی است. گرادیانت زاویه ای از مرکز شکل بر خلاف گرادیانت شعاعی استفاده می کند، رنگ ها در این نوع به شکل زیر در خواهند آمد.

انواع گرادیانت

4- جفت بودن گرادینت ها

Pairing

هرکار میخواهید انجام دهید اما رنگ ها را با فاصله انتخاب نکنید. این کار باعث از بین رفتن لطافت گرادیانت میشود. با استفاده از رنگ های نزدیک به هم لطافت نرمی خاصی به گرادیانت میدهید

5- شفافیت

Transparency

شفافیت یک ابزار فراموش شده در گرادیانت است. از این ابزار برای محو شدن رنگ در تصویر پس زمینه استفاده میشود. این ابزار میتواند استفاده زیادی در طراحی داشته باشد

6- طبیعت

Nature

یک لحظه از لپ تاپ دور شوید و به طبیعت نگاه کنید. طبیعت جایی است که میشود از گرادیانت های الهام گرفت، اغلب شما میتوانید عکس هایی از بگیرید و از آنها برای آزمایش گرادیانت های خود استفاده کنید.

7- تضاد

Contrast

در گرادیانت ها برای جلب توجه به قسمت خاصی مثلا متن در دکمه ها باید مطمئن شد که این متن ها از کنتراست یا تضاد 4.5:1 از گرادیانت برخوردار باشد به مثال توجه کنید.

8- آزاد و رها

Freeform

به نطر من این نوع از گرادیانت بهترین نوع گرادیانت است در این نوع شما میتواند از رنگ های مختلف در طیف های نزدیک استفاده کنید و در هر نقطه ای که نیاز دارید رنگی را قرار دهید درست مانند شکل زیر

سپاس

در صورت وجود هرگونه سوال بنده در کامنت ها در خدمتونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *