10 راه سریع برای رتبه گرفتن در گوگل

سلام. خب بدوم هیچ مقدمه خاصی به اصل مطلب بپردازیم سرعت بیشتر = سئو بهتر. حالا سرعت در چه زمینه ایی؟! وقتی ما یک مقاله را منتشر میکنیم میخواهیم که در سریع ترین زمان ممکن به مقاله را به دست مخاطب برسانیم. برای این کار راههای وجود دارد که در مورد آن امروز به صحبت خواهیم نشست.

Indexing

1- بازرسی URL / بارگیری و رندر

به طور ساده میشود گفت که انتشار و نمایش یک مقاله در گوگل کار سختی نیست، ولی برای اینکه بخواهیم یک مقاله سریع تر در گوگل نمایش داده بشود، میتوانیم از ابزار هایی که گوگل به ما میدهد استفاده کنیم. یکی از بهترین ابزار ها URL Inspection tool است. طریقه کار این ابزار به این صورت است که بعد از انتشار مقاله لینک مقاله خود را به گوگل میدهید تا ربات های گوگل (Crawler) سریع تر ببینند. وقتی که این کار را انجام میدهیم ربات های گوگل لینک شما را در اولویت قرار میدهند. به طور خلاصه میشود گفت که ربات های گوگل دارای لیستی از لینک ها هستند و این ابزار لینک شما را در اولویت قرار میدهد، بنابراین مقاله در گوگل سریع تر Index میشود.

2- نقشه سایت (Sitemap)

از دیگر راه های موجود استفاده از نقشه سایت (Sitemap) میباشد. به طور ساده میشود گفت نقشه سایت یک لیست از لینک های موجود در سایت است که به گوگل نشان میدهد این لینک ها در سایت وجود دارد. این کار سریع ترین راه برای Index مطالب و لینک های سایت در گوگل است.

ساده ترین راه برای استفاده از نقشه سایت و لینک دادن آن به ربات های گوگل این است که شما به راحتی لینک نقشه سایت خود را که یک فایل .xml است را در ابتدای فایل roobots.text سایت خود قرار میدهید. این کار به ربات های گوگل نشان میدهد که نقشه سایت شما در کجا قرار گرفته است.

راه دیگری که میتوانید استفاده کنید، ابزار گوگل برای این کار است. نام این ابزار Search Console Sitemap Report است. طریقه کار بسیار ساده است وارد این ابزار میشوید نقشه سایت خود را ثبت میکنید و تمام.

اما یکی از جالب ترین راه ها برای نشان دادن نقشه سایت به گوگل که خیلی ها استفاده نمیکنند این است.

این راه خیلی ساده است شما google.com/ping را در مرورگر خود وارد میکنید و لینک نقشه سایت خود را در ادامه آن قرار میدهد، همین حالا امتحان کنید. این کار نقشه سایت شما را در لیست ربات ها قرار میدهد و شما نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کردید.

برای مثال: https://www.google.com/ping?sitemap=https://example.com/sitemap.xml

Google Indexing API -3

خب، تو چند ماه گذشته گوگل API جدیدی برای افزایش سرعت و اتوماتیک کردن بیشتر ربات های خودش ارائه کرد. این API با سرعت بالا میتواند تعداد زیادی از لینک ها را ایندکس کند.

برای اطلاع از طریقه کار با این API به Google’s Indexing API documatiation مراجعه نمایید.

ایندکس کردن و رتبه بندی

صحبت راجب ایندکس کردن کافی است حالا به ایندکس کردن و رتبه بندی باهم بپردازیم.

4- لینک دادن از صفحه های مهم

در حالت عادی وقتی شما یک مطلب را در سایت منتشر میکنید، اگر کار دیگری جزء انتشار آن انجام ندهید، باید اطمینان حاصل کنید که از صفحه های مهم سایت خود به این صفحه جدید لینک وجود دارد برای مثال از صفحه اصلی سایت یا صفحه بلاگ باید لینک وجود داشته باشد.

حال این کار چه منفعتی دارد؟!

این کار به گوگل 2 چیز را نشان میدهد:

  • به گوگل نشان میدهد که لینک جدیدی در سایت ایجاد شده است پس گوگل لینک یا همان صفحه جدید را در لیست خزنده های خود قرار میدهد.
  • این کار لینک ما را مهم تر میکند (یعنی چی؟!) خب به طور ساده میشود گفت: ربات گوگل به خود میگوید این ما یک صفحه مهم داریم زیرا از یک صفحه مهم لینک داده شده است، پس اگر صفحه شما دارای استاندارد های گوگل باشد امیتاز خوب و رتبه خوبی میگیرید.

5- بروز رسانی مطالب قبلی

یکی دیگر از کار هایی که همه فراموش میکنند انجام دهند نه تنها لینک از صفحه های مهم است، بلکه شما باید در سایت مکان هایی پیدا کنید که از طریق آن به لینک ها و مطالب گذشته خود دسترسی داشته باشید. بعضی ها بر این باورند که بخشی را در سایت اضافه کنند و به این صفحات لینک بدهند، اما روش بهتری نیز وجود دارد. حال روش پیشنهادی ما چیست؟!

برای این کار شما میتوانید در درون متن های خود به صفحه های قبلی لینک بدهید. برای مثال من در این مقاله از کلمه کلیدی “سئو” استفاده کردم، حال میتوانم با استفاده از کلمه کلیدی های مرتبط به صفحات قبلی لینک میدهیم و این روند را در مقاله قبلی نیز انجام میدهیم و یک زنجیره از لینک میسازیم.

6- انتشار در شبکه های اجتماعی

گام مهم در منتشر کردن مقالات، به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی است. رابطه مستقیمی میان به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی و رتبه ما در گوگل وجود دارد. برای مثال شما مقاله ایی را پس از انتشار در سایت خود، در Reddit نیز به اشتراک میگذارید، Reddit لینک های واقعی برای خزنده های گوگل میسازد. گوگل این لینک ها یا سیگنال ها را میبیند و به شما امتیاز میدهد. سایت هایی مانند سایت Reddit و Hacker News که در آنها لینک های واقعی ساخته میشود بسیار برای سئو سایت مفید هستند. این نوع لینک همانند لینک های داخلی و درون متنی سایت هستند فقط اندکی بهتر زیرا سیگنال های خارجی یا همان لینک های خارجی برای سایت شما هستند و امتیاز بیشتری به سایت میدهند.

7- ایجاد ترافیک برای URL

این یک تکنیک پیشرفته تر است که از لحاظ کارایی اندکی بحث بر انگیز است و گاهی اوقات امکان پذیر است و گاهی اوقات نیست.

حال طریقه کار این بخش چطور است؟! شما وقتی از مرورگر کروم استفاده میکنید گوگل میتواند اطلاعات ترافیکی شما را جمع آوری کند، این یعنی چی؟! این به این معناست که شما وقتی برروی یک تبلیغ در Facebook کلیک می کنید گوگل استفاده شما از این تبلیغ را متوجه میشود و وقتی تعداد کلیک ها برروی این لینک زیاد شود گوگل فرض را بر این میگیرد که صفحه نامبرده شده دارای اطلاعات مفید برای کاربر است پس در رتبه آن تغییر ایجاد میکند.

اگر دقت کرده باشید در بالا گفته شد گوگل فقط میتواند این اطلاعات را از مرورگر کروم بگیرد و اگر کاربر شما با استفاده از دیگر مرورگر ها به این صفحه دسترسی پیدا کند اطلاعاتی برای گوگل ارسال نخواهد شد و این دلیل بحث برانگیز بودن این کار میباشد.

رتبه بندی

خب حالا که مقاله خود را در گوگل ایندکس کردیم به سراغ راه ها و ایده هایی برای افزایش رتبه خود برویم.

8- ایجاد کلیک جستجو

در کنار به وجود آوردن ترافیک برای یک URL، میتوانیم یک کلیک جستجو درست کنیم. حال کلید جستجو چیست؟!

این موضوع را تصور کنید مثلا شما میخواهید لینک مقاله خود را در Facebook به اشتراک بگذارید، برای این کار به جای استفاده از URL سایت خود، از لینک نتیجه جستجو (Google Search result) استفاده کنید و به کاربر اجازه دهید که بر روی لینک شما کلیک نمایید. این روش بیشتر برای زمان هایی قابل استفاده است که شما میخواهید در یک کلمه کلیدی خاص افزایش رتبه داشته باشید.

این روش دو کار اساسی انجام میدهد، افزایش نرخ کلیک ها، که با بررسی های گوگل میتواند باعث افزایش رتبه بشود و حتی اگر باعث افزایش رتبه نشود، به طور قطع شما را در لیست پیشهادی خود قرار میدهد. بنابراین لینک جستجو را بسازید.

9- مطلب هدف نیازمند تازگی و طراوت است

وقتی شما یک مطلب جدید میسازید نیازمند آن هستید که استاندارد هایی که گوگل در به منظور تازگی متن در نظر دارد را دارا باشید.

حال این یعنی چی؟! با چند مثال توضیح میدهم.

برای مثال کاربری در گوگل کلمه “رستوران های باز در عید فطر” را جستحو میکند، گوگل به مطالب جدید تر برای این جستجو مراجعه میکند زیرا نیازمند اطلاعات بروز است.

حال متن قبل را با این متن مقایسه کنید “تاریخ هخامنشیان” اگر این متن را گوگل کنید با مطالب و صفحات قدیمی از جمله ویکیپدیا مواجه میشوید، این مطالب تقریبا تغییر نمیکنند و اطلاعات جدید نیز به آن اضافه نمیشود پس خیلی سخت است که در این کلمه کلیدی با مطالب جدید رتبه بگیرید.

بطور ساده میتوان گفت که برای آنکه بتوانید رتبه خوبی در گوگل بگیرید باید برای کلمه کلیدی که میخواهید در آن رتبه بگیرید یک تجزیه تحلیل انجام دهید و ببینید که گوگل چقدر به تازگی مطالب اهمیت میدهد.

10- اهرم URL

با این سوال شروع میکنم اهرم URL چیست؟!

اهرم URL یک ساختار یا یک الگوریتم است که گوگل با استفاده از آن، لینک های جدید را رتبه دهد. بطور خلاصه میتوان گفت که وقتی مطلبی انتشار پیدا میکند ربات گوگل با استفاده از الگوریتم ذکر شده به دنبال این میگردد که چه رتبه ایی به مطلب بدهد با اینکه هنوز تمام سیگنال های مورد نیاز برای رتبه بندی را بدست نیاورده است.

خب این چه ارتباطی با عنوان “اهرم URL” دارد؟! ارتباط اینجاست که شما یک لینک با ارزش بالا (High Authority) دارید، برای مثال این لینک میتواند بلاگ شما باشد، وقتی مطلب جدید با استفاده از لینک بلاگ )”https://hicodes/blog/”( منتشر میکنید گوگل براساس لینک با ارزش قبلی، صفحه جدید را برای مدت کوتاهی رتبه خوب میدهد تا تمام سیگنال های مورد نیاز را بدست آورد و رتبه بندی دوباره انجام میدهد.

این 10 مورد ذکر شده فقط تعداد کمی از راه های موجود برای افزایش یا بدست آوردن رتبه در گوگل است.

سئو مثل یک رقصه، یک رقص بین راضی بودن کاربر و موتور جستجو، با رعایت استاندارد های موجود موتور های جستجو را راضی نگهدارید و با مطالب مورد نیاز کاربران و رابط کاربری ساده و دوست داشتنی، کاربران خود را راضی نگهدارید و در آخر به این دقت کنید که تمام الگوریتم های موتور های جستجو به سمت راحتی کاربر میروند و ربات های چک کننده این الگوریتم ها هر روز پیشرفته تر میشوند و از هوش بالایی برخوردارند. تعادل را برای هر دو طرف ایجاد کنید شک نکنید موفق میشوید. در صورت نیاز به کمک تیم Hi Codes آماده کمک به شما میباشد.

اگر ایده یا سوالی داشتید در بخش کامنت ها من در خدمت شما هستم.

با سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *